вологість:
тиск:
вітер:
У зв’язку зі зміною правил гри на ринку природного газу, вартість послуги з постачання теплової енергії згідно проєкту нових тарифів на 2021-2022 роки зросте для всіх споживачів. Найбільше зростання вартості послуги відчують юридичні, бюджетні та інші споживачі, тоді як для населення суттєвого зростання не очікується.
Головний енергоменеджер підприємства, Сергій МАРЧУК, пояснює, що договором з «Нафтогаз Трейдингом» передбачено постачання природного газу за різними цінами згідно Обсягу 1 і Обсягу 2: «Так, Обсяг 1 для підприємства було розраховано, виходячи із середнього за попередні 3 роки об’єму, використаного для потреб «Населення», а Обсяг 2 – решта газу, необхідного для виготовлення теплової енергії для потреб «Юридичних споживачів», «Бюджету» та «Інших споживачів». Ціни для цих Обсягів різні. Для Обсягу 1 – це річна ціна 7420 грн (з ПДВ) за 1000 м3 природного газу, а для Обсягу 2 ціна ринкова та змінюється щомісяця; зараз це 17 100 грн (з ПДВ) за 1000 м3».
«Зміна вартості енергоносіїв була і залишається найсуттєвішою причиною коригування тарифів на теплову енергію. Так, зі зміною умов постачання газу для підприємств теплокомуненерго та переходом на ринкову вартість газу, підприємство змушене коригувати діючі двоставкові тарифи на послугу з постачання теплової енергії для всіх споживачів, а також вартість послуги з постачання гарячої води – Розповідає начальниця Відділу економічного планування праці та заробітної плати Юлія МІЩУК. – Окрім власне дорожчання газу, зросли й вартість послуг з його транспортування та розподілу. Змінилася також структура тарифу. Зокрема, в нових розрахунках враховано статтю витрат на оснащення будинків вузлами комерційного обліку (ВКО); раніше ці витрати понесені підприємством – оператором зовнішніх інженерних мереж – планувалося відшкодовувати у вигляді Внесків, і в тариф вони не входили. З’явилися у структурі тарифу й обігові кошти, що складають 4% вартості Гкал. Також згідно галузевої угоди та у зв’язку із ростом мінімальних гарантій у державі, було скориговано статтю витрат на оплату праці».
«У відсотковому співвідношенні ріст двоставкових тарифів на теплову енергію для населення складає 3-6% по умовно-змінній частині та 30% і 67% по умовно-постійній частині тарифу (відповідно без і з врахуванням витрат на оснащення ВКО). Фактично, вартість Гкал для населення зросте з 1819-1908 грн до 2032-2400 грн (без і з оснащенням ВКО та в залежності від категорійної належності). Зі здорожчанням теплової енергії, очевидно, зросте і вартість гарячої води. В проєкті тарифу на послугу з постачання гарячої води це 127 і 147 грн/м3 (відповідно без і з врахуванням витрат на оснащення ВКО)».
«Для бюджетних установ та інших споживачів ріст вартості природного газу склав 133,5% – продовжує Юлія Міщук, – тож у порівнянні з діючим тарифом по умовно-змінній частині ріст складе 118% та 40% і 75% по умовно-постійній частині тарифу (відповідно без і з оснащенням ВКО). Вартість гарячої води для цих споживачів зросте зі 117-120 грн/м3 до 210-227 грн/м3. Для юридичних споживачів вартість Гкал згідно проєкту тарифів зросте із 1820-1863 грн до 3560-3900 грн (відповідно без і з врахуванням витрат на оснащення ВКО та в залежності від категорійної належності)».
Підвищення тарифів – це завжди непопулярний, але у випадку із ДКП «Луцьктепло», єдиний шлях для забезпечення функціонування підприємства та надання послуг з виробництва теплової енергії, її транспортування і постачання споживачам, пояснює директор підприємства Іван СКОРУПСЬКИЙ: «Коли зростає вартість енергоносіїв, ми повинні належно реагувати аби мати можливість їх оплачувати і виготовляти тепло. До речі, якщо виробництво теплової енергії більшою мірою залежить від природного газу, то транспортування зав’язане на електричній енергії, оскільки це робота сотень наших великих і малих насосів як в котельнях, так і в центральних теплових пунктах. Зокрема, на ріст вартості електричної енергії ми реагуємо, включаючи у структуру тарифів обігові кошти, які й дозволять нам покривати прогнозований ріст. Згідно методології в тарифі враховується середня ціна електроенергії за останні 6 місяців, яка склала 2,184 грн за кВт год (з ПДВ), а з огляду на об’єми споживання це понад 49 млн грн на рік. Прогнозована ціна сягає 3,0 грн за кВт год (з ПДВ), а отже за рік лише за цією статтею витрат підприємство зазнає збитків на понад 18 млн грн, які треба буде покрити з інших джерел. Наприклад, як це було до впровадження двоставкових тарифів – з бюджету територіальної громади». До слова, через застосування різних Обсягів, видатки бюджету на опалення установ і організацій, що фінансуються з бюджету у Луцькій територіальній громаді у порівнянні з попереднім роком зростуть на 82 млн грн, як це було озвучено на позачерговій сесії ЛМР 16 вересня, а це може негативно вплинути на інші сфери життєдіяльності громади. «Тобто, обігові кошти, які ми закладаємо в тарифи – це такий собі буфер, який дозволить ДКП «Луцьктепло» більш впевнено подолати ситуацію непевності на ринку енергоносіїв. Якщо ж їх не доведеться використовувати або вони будуть використані не в повному обсязі – цю суму буде відмінусовано при розрахунку тарифів на 2022-2023 роки», підсумовує Іван Скорупський.
___________________
Нагадуємо, що із завершенням періоду покладання спецобов’язків на НАК «Нафтогаз» щодо гарантованого постачання природного газу підприємствам теплокомуненерго, останнім було запропоновано шукати постачальника на ринку газу, де вартість енергоресурсу продовжує постійно зростати.
Луцька міська рада із кінця 2020 року неодноразово зверталася до Президента України, голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України, НКРЕКП щодо ситуації з підвищення тарифів на електроенергію, газ та послуги розподілу природного газу, зокрема було ухвалено відповідні рішення від 17.12.2020 №1/23, від 12.01.2021 №ПНР-483, від 14.01.2021 №4/1, від 18.05.2021 №11/3, від 06.08.2021 №16/1. Чергове звернення щодо недопущення підвищення ціни на природний газ та електроенергію було ухвалено сьогодні, 16 вересня, на позачерговій сесії Луцької міської ради.
Окрім того, враховуючи зміни, які внесені Законом № 1060 до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» витрати на оснащення будівель вузлами комерційного обліку води та теплової енергії включено до складу проєкту тарифів на теплову енергію та відповідних комунальних послуг. Відтак скасовано механізм внесків на встановлення ВКО, а внески на заміну та обслуговування ВКО буде включено в плату за абонентське обслуговування. Встановлення ВКО в 2021-2022 роках заплановано для 150 житлових будинків Луцька.
Енергозалежність підприємства при транспортуванні теплоносія та гарячої води пояснюється використанням насосного обладнання – мережевих, циркуляційних, рециркуляційних, підвищувальних насосів різної потужності – для забезпечення їх циркуляції у мережі та задля підтримки параметрів послуг. У співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку ДКП «Луцьктепло» заплановано виконання двох контрактів, якими передбачено заміну застарілого енергоНЕефективного насосного обладнання на квартальних котельнях та центральних теплових пунктах. Роботи із заміни насосів на квартальних котельнях заплановано виконати наступного міжопалювального сезону, а на ЦТП – за підсумками завершення тендерної процедури.
Деталі щодо запропонованих підприємством змін до проєкту тарифів на послугу з постачання теплової енергії та послугу з постачання гарячої води для всіх категорій споживачів на 2021-2022 роки буде повідомлено згодом.
Про важливість вчасних розрахунків | Оприлюднення намірів переглянути тарифи на теплову енергію, послугу з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, які діятимуть з 01.10 2021 до 30.09.2022 |
Всі права захищені © ДКП «Луцьктепло»