вологість:
тиск:
вітер:
У продовження ініціативи налагодження широкого діалогу між міською владою, комунальними підприємствами та головами ОСББ, започаткованої луцьким міським головою Ігорем ПОЛІЩУКОМ, в актовому залі ДКП «Луцьктепло» відбулася зустріч ініціативної групи голів ОСББ з керівництвом та спеціалістами підприємства.
Зважаючи на велику кількість питань, які виникають у лучан, та які акумулюють і ретранслюють відповідним органам та установам голови організацій співвласників багатоквартирних будинків міста, керівництвом міста було прийняте рішення про налагодження широкого діалогу між усіма стейкхолдерами. Таким чином раніше цього місяця було організовано зустріч, на якій головував Луцький міський голова Ігор ПОЛІЩУК, і на якій голови ОСББ мали можливість поставити питання, які стосувалися б комунальних послуг, що надаються мешканцям об’єднаної територіальної громади, керівництву міста та керівникам комунальних підприємств.
Зважаючи на велику кількість питань на адресу ДКП «Луцьктепло», було прийняте рішення про організацію в стінах підприємства подібної зустрічі, на якій керівництво та провідні спеціалісти підприємства могли б дати ретельні відповіді на усі питання голів ОСББ. Така зустріч відбулася сьогодні, і розпочалася з представлення директором Іваном СКОРУПСЬКИМ фахівців ДКП «Луцьктепло», які допомогли б йому відповісти на всі невирішені питання. Серед них головний інженер, заступники директора, керівники структурних підрозділів. Присутнім був і депутат міськради, голова постійної комісії міської ради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою, житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергоощадності Роман БОНДАРУК.
Питання, які зокрема піднімалися на зустрічі – робота встановлених в рамках співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку індивідуальних теплових пунктів, проблем, що виникали в процесі їх налаштувань та нарахувань за підсумками їх роботи. Варто наголосити, що нарікань на обладнання в голів ОСББ не виникало, але в них залишаються сумніви щодо якості теплоносія, що приходить на ІТП та його об’єму. Приємно те, що така проблема не масова, і стосується лише окремих будинків, відтак до вирішення кожного конкретного випадку домовилися підходити індивідуально, зокрема було вирішено здійснити додаткові комісійні обстеження, а за їх підсумками віднайти конкретні шляхи їх вирішення.
Варто сказати, що встановлення ІТП не на всі, а на частину будинків, що отримують теплову енергію від найпотужнішої котельні міста на вул. Карбишева, 2 позначилося не лише на споживачах, але й на підприємстві, якому доводиться експлуатувати власне господарство у складних умовах. Суть складнощів полягає у необхідності врівноваження інтересів кількох груп споживачів: (1), будинки яких облаштовані ІТП, і які жадають високих параметрів теплоносія аби теплопункт відбирав необхідне тепло, а не недоотримував його, (2), будинки яких облаштовані вузлами комерційного обліку, і які хочуть регулювати зворотку запірною арматурою, і які при цьому вчиняють протиправні дії, (3), будинки яких не обладнані ані регулюючим обладнанням, ані комерційними приладами обліку, на які впливає робота ІТП в сусідніх будинках, і які можуть страждати від перегріву або вихолодження, а також (4), усі будинки, які хочуть отримувати гарячу воду згідно параметрів.
На жаль, з огляду на дію обставин непереборної сили, встановити усі 254 ІТП впродовж 2020 року не вдалося, відтак в опалювальний сезон довелося заходити з багатьма невідомими. Ми ж на підприємстві переконані – зазначив директор Іван СКОРУПСЬКИЙ, – що влаштування ІТП у всіх житлових будинках дозволить вирішити більшість проблем, оскільки від чотирьох груп споживачів, чиї інтереси треба буде врівноважувати, залишиться лише дві. Відтак, подаючи теплоносій згідно температурного графіка, але не нижче 55°С, аби задовольнити нормативне значення параметрів послуги з постачання гарячої води та налаштувавши оптимальний гідравлічний режим роботи теплових мереж, нам вдасться задовольнити потреби в якісній послузі з постачання теплової енергії для всіх будинків Завокзального району міста.
Іншим питанням, яке цікавило всіх голів ОСББ – перехід на двоставковий тариф на послугу з постачання теплової енергії, оскільки для мешканців досі до кінця не зрозуміло чи не будуть вони платити більше. На це Іван Анатолійович відповів, що двоставковий тариф на послугу сформовано шляхом перерозподілу витрат, які підприємство несе при виготовленні послуги, на дві частини. Перша – умовно-змінна частина – включає витрати, які підприємство несе безпосередньо в опалювальний період. Тобто, витрати на паливо, електроенергію. Друга – умовно-постійна частина – включає витрати, які підприємство несе впродовж усього календарного року. Тобто, витрати на оплату праці, податки, розподіл природного газу та ін. Таким чином, оплачуючи частину економічно-обґрунтованих витрат підприємства впродовж усього року споживач отримує вигоду у вигляді зменшення розміру платіжки взимку, а підприємство матиме засоби для існування влітку. Ситуація win-win для обох сторін.
Більше про це у публікаціях «Які зміни очікують на лучан при переході на нові тарифи?» та «Якби діяв двоставковий тариф…»
Резюмувати зустріч допоміг Роман Бондарук, який подякував за активність та запропонував проводити такі зустрічі на регулярній основі. Зокрема, ним було внесено пропозицію про проведення наступної зустрічі через місяць, на що сторони дали свою згоду.
Якби діяв двоставковий тариф… | Нововведення в платіжці |
Всі права захищені © ДКП «Луцьктепло»