вологість:
тиск:
вітер:
Для багатьох мешканців міста Луцька встановлення Індивідуальних Теплових Пунктів (далі, ІТП) в багатоквартирних житлових будинках давно стало наболілою темою. ДКП «Луцьктепло» вже давно анонсувало встановлення ІТП в багатоквартирних житлових будинках завокзального району міста, однак, через об’єктивні причини довго не могло оголосити Тендерні Закупівлі по даному компоненту Проекту модернізації централізованого теплопостачання м. Луцька.
Тиждень тому на сайті ЄБРР з’явилося Запрошення до участі в тендерних закупівлях (Invitation for Tenders) по Лоту 1 – Нові Теплові Пункти (Індивідуальні теплові пункти в житлових будинках) (Lot 1 - New Heat Substations (Individual heating substations in residential buildings)), які є частиною Проекту централізованого теплопостачання в м. Луцьк (Lutsk District Heating Project). Український переклад Запрошення доступний на нашому веб-сайті. Цим самим дано старт роботам, підготовка до яких тривала впродовж більше року. За цей час спеціалісти «Луцьктепло» збирали вихідні дані й аналізували їх, інструктували жителів багатоквартирних будинків щодо приведення приміщень для ІТП до будівельної готовності, в тісній співпраці з міжнародними консультантами і Банком розробляли Тендерну Документацію, готувалися та здійснювали роботи за іншими компонентами. Слід зазначити, що встановлення ІТП частково фінансується ґрантовими коштами (E5P Grant), і для їх отримання необхідно було освоїти кредитні позики. Тому роботи й почалися з таких компонентів, як монтаж мереж та ліквідація підвальних котелень, які фінансуються кредитними коштами ЄБРР (EBRD Loan). То коли ж ІТП будуть встановлені в багатоквартирних житлових будинках завокзального району міста? До всього по-порядку.
Етап Перший: Проведення ознайомчої зустрічі з відвідуванням будівельних ділянок
Після оголошення Тендеру компанії мають час на висловлення зацікавлення в участі в Тендері (Expression of Interest) і відповідного придбання Тендерної Документації (Tender Documentation) для ознайомлення з правилами закупівель та технічними вимогами. Придбавши Тендерну Документацію (чи й не придбавши), зацікавлені компанії можуть взяти участь з Ознайомчій зустрічі (Pre-tender meeting / Site-visit), і поставити питання, що їх цікавлять, а також відвідати будівельні ділянки (у цьому конкретному випадку маються на увазі підвали ваших багатоквартирних будинків), щоб оцінити масштаби робіт. Згідно Запрошення ця зустріч відбудеться 17 липня 2018 року. Правдоподібно, що після цього в учасників виникнуть питання, і не на всі з них члени Групи реалізації проекту (Project Implementation Unit) і Технічні Консультанти (Engineer) встигнуть відповісти, тому ті компанії, які придбали ТД, переходять на другий етап.
Деталі щодо проведеного першого етапу.
Етап Другий: Відповіді на запити учасників тендеру
Після Ознайомчої зустрічі розпочинається етап підготовки Тендерних пропозицій. Слід відзначити, що Тендерні закупівлі по Лоту 1 проходять дві стадії. Перша стадія – подання технічної пропозиції, Друга стадія – подання комерційної пропозиції, кожна з яких фіналізується Оціночним Звітом. Для підготовки якісної технічної пропозиції слід чітко розуміти нюанси ТД. Тому, коли учасник чогось не розуміє, він може поставити питання Замовнику письмово, і отримати відповідь, підготовлену спільно з Інженером, і погоджену Банком. На формування Запитів на Роз'яснення (Requests for Clarification) учасники матимуть тиждень, що закінчується 24 липня 2018 року о 17:00. Запити, отримані пізніше до уваги не братимуться. Після цього Учасники матимуть час відшліфувати свою пропозицію, і перейти на наступний етап.
Деталі щодо проведеного другого етапу.
Етап Третій: Оцінка тендерних пропозицій першого етапу
Оцінка Тендерних пропозицій першого етапу (First Stage Proposals Evaluation Report and Draft Invitation for Second Stage Tenders) розпочинається з їх отримання. Підготовлені тендерні пропозиції Учасники подають Замовнику в час і спосіб, обумовлені Тендерною Документацією. Останньою ж чітко визначено час і місце їх розкриття - 22 серпня 2018 року об 11:00 за київськийм часом. За бажанням, і щоб пересвідчитися в правильності процедури, учасники тендерних закупівель (це, до слова, стосується не лише учасників, які подали свої пропозиції, але й усіх, хто придбав ТД) можуть бути присутніми при Процедурі Розкриття Тендерних Пропозицій Першого Етапу (First Stage Tender Proposals Opening).
Деталі щодо процедури розкриття пропозицій першого етапу (технічна пропозиція).
Після цього група реалізації проекту (ГРП) приступає до оцінки тендерних пропозицій на предмет їх відповідності мінімальним критеріям оцінки (Evaluation Criterion) та відповідності Технічним Вимогам (the Requirements). Це дуже відповідальний етап, адже під час нього все основне і допоміжне обладнання, фасонні частини і аксесуари (main and auxiliary equipment, fittings and accessories) проходять прискіпливу оцінку щодо відповідності вимогам, а також сама компанія і її персонал оцінюються на предмет достатності їх кваліфікації для виконання передбаченого Тендером комплексу робіт. Тендерною процедурою передбачена комунікація між Замовником (the Employer) та Учасником Тендеру (the Tenderer) у формі офіційного листування, під час якої вже Замовник може сформувати комплект уточнюючих питань учаснику щодо його технічної пропозиції. Згідно тендерної процедури Замовник має 45 робочих днів на формування Оціночного Звіту Першого Етапу.
Цей етап слугує не так для відсіювання учасників, як для приведення їх технічних пропозицій до вимог. Однак, якщо учасник не вважатиме за необхідне привести свою пропозицію до Технічних Вимог чи ігноруватиме зауваження Замовника – шанси бути визнаним достатньо кваліфікованим для участі в другому етапі тендеру різко падають.
Тут же визначається, які компанії є достатньо кваліфікованими і чия технічна пропозиція відповідає вимогам. Лише якісні та задовільні пропозиції будуть допущені до участі в другому етапі тендерних закупівель. Інші ж отримають обґрунтування відмови.
Від Тендерного Документу через дві стадії оцінки до укладеного Контракту (Дво-стадійний Тендер №2B - Реконструкція Котелень)
Деталі щодо результатів оцінки пропозицій першого етапу.
Етап Четвертий: Оцінка тендерних пропозицій другого етапу
Двоетапний Тендер – це таке собі сито, через яке до другого етапу «просіються» лише пропозиції з прискіпливою увагою до деталей, та які повністю задовольняють Технічні Вимоги. Що ж відбувається на другому етапі?
Запрошені до участі в ньому учасники тендеру доповнюють свою технічну пропозицію фінансовою та подають Замовнику на час, повідомлений їм у листі-запрошенні. Процедура розкриття пропозицій другого етапу (Second Stage Proposals Opening) відрізняється від першого лише тим, що на ній озвучуються суми, в які учасники розцінили свої Технічні Пропозиції. Після цього ГРП приступає до оцінки фінансових пропозицій, і перевіряє відповідність технічних пропозицій другого етапу початковим, а також, чи враховано зауваження і побажання (якщо такі були) Замовника, висловлені впродовж першого етапу оцінки.
Мета оцінки – визначити найбільш економічно доцільну і, що не менш важливо, реальну до виконання пропозицію. Варто зауважити, що згідно чинних Правил Закупівель ЄБРР (Procurement Policies and Pules) Замовник може відхилити аномально (гранично) низькі пропозиції, якщо, базуючись на своїй попередній оцінці, вважає її недостатньою для закупівлі всього необхідного обладнання, а також, якщо є об’єктивні причини вважати, що Учасник Тендеру не спроможний виконати весь комплекс робіт. Ця норма діє як захист Замовника від того, що Підрядник забере аванс і «зникне» або виконає лише частину зобов’язань за контрактом і, знову ж таки, «зникне». Є й інший спосіб захисту себе Замовником – під час укладання Контракту він може зажадати від такого Підрядника банківську гарантію на суму, якої, на думку Замовника, може не вистачити для виконання Контракту.
Підсумком Другого етапу оцінки тендерних пропозицій є формування рекомендацій щодо присудження Контракту і ранжування учасників у порядку задоволення критеріїв оцінки, які відображаються в Оціночному Звіті Другого Етапу (Second Stage Proposals Evaluation Report and Recommendation for Award of Contract).
Етап П’ятий: Укладення Договору з успішним Підрядником.
Визначившись з найкращою технічною економічно-обґрунтованою пропозицією, Замовник висловлює своє бажання укласти Контракт (the Contract Agreement) з Успішним Учасником Тендеру (Successful Tenderer). Погодивши всі умови Контракту – Замовник і вже Підрядник (the Contractor) укладають його, скріпивши підписами. Описуючи четвертий етап ми згадували про ранжування учасників. Воно робиться для того, щоб, у випадку відмови першого за рангом Учасника Тендеру, перейти до обговорення умов Контракту з наступним, не втрачаючи часу.
Укладаючи Контракт Замовник захищає себе від недобросовісного Підрядника, вимагаючи від нього Гарантію Виконання Контракту (Contract Completion Guarantee) та, якщо сторони домовилися про виплату Авансу (Advance Payment) – Гарантію Авансового Платежу (Advance Payment Guarantee). Отримання необхідних гарантій є передумовою укладання Контракту.
Деталі щодо укладення Контракту №1
Укладені Контракти: щось виконано, щось активно імплементується
Етап Шостий: Виконання і Завершення Робіт
Кожен з попередніх етапів є по-своєму важливим, і на кожному здійснюється великий обсяг робіт значною кількістю спеціалістів підприємства, технічних консультантів та спеціалістів Банку. І спрямована вона на одне – швидке і ефективне виконання робіт, передбачених укладеним Контрактом. Точкою відліку виконання робіт є Дата вступу в силу (Effective Date) після якої впродовж 18 місяців Підрядник буде зобов’язаний виконати весь комплекс робіт із проектування і закупівлі та встановлення обладнання для Індивідуальних Теплових Пунктів у багатоквартирних житлових будинках м. Луцька, а Замовник – видати Підряднику Акт Прийому-Передачі Робіт (Taking-Over Certificate).
На ваше питання: «А що, коли в мене в будинку вже встановлено лічильник тепла, а кредит за нього ми ще не виплатили?», відповідаємо, що в такому випадку представники Підрядника і Замовника зустрінуться з представниками будинку, і прийдуть до спільного рішення, яке може бути наступним: встановлення повністю нового обладнання ІТП, який комплектуватиметься і новим лічильником тепла або виконання проекту з включенням існуючого обладнання обліку теплової енергії.
На інше питання: «А якщо в мене вже встановлено ІТП?», відповідаємо, що представники Підрядника і Замовника в такому випадку оцінять можливу необхідність комплектування вашого ІТП обладнанням, якого не вистачає або необхідним для підвищення ефективності роботи, і встановить його або виключать Ваш будинок з переліку. Таким чином «Луцьктепло» матиме можливість зекономити кредитні кошти, і спрямувати їх, у випадку розпорядження необхідним обсягом і отриманням погодження Банку, на ремонт чи заміну резервних мереж теплопостачання.
Будучи свідомими необхідності здійснення комплексу робіт стосовно саме цього компоненту, ми й надалі інформуватимемо вас про хід тендерного процесу.
Адреси будинків, в яких заплановано встановлення ІТП (вкладений файл).
«Луцьктепло» отримало першу поставку ІТП в рамках Контракту №1
Група Реалізації Проекту / Project Implementation Unit
Опалювальний сезон може зупинитись незалежно від погоди |
Всі права захищені © ДКП «Луцьктепло»